I Orrepinnabygden

Inlägg publicerade under kategorin Hundar

Av Yvonne - 22 juni 2009 16:56

Igår kom Vildas valpar, dygn 57, förlossningen gick jätte bra. Så nu har hon två små att sköta. En hane och en tik båda black and tan. Både mor och barn mår bra.

Vi hade en lugn midsommarhelg. På midsommarkvällen drog det det in ett jätte åskväder, tur att man kunde sitta inne.

Denna veckan har jag semester och då passade det härliga vädret att komma så nu det bara att njuta.

Flest tyckte att jordgubbarna är godast på midsommar menyn. Kul att ni  var med och röstade!!

Av Yvonne - 8 juni 2009 16:11

Som jag berättat om innan så har Monika och jag varit en vända i Norge. Resan gick jätte bra, en liten miss bara och det var GPS,en som lurade in oss på fel spår strax innan hotellet. Men vi hittade fram till slut utan GPS,rösten. Hotellet var jätte fint och hundarna Frasse och Ada intog hotellrummet med förtjusning. Vi gick en promenad vid vattnet och såg enorma villor och båtar.

Sedan intog vi medköpt skaldjurssallad och gott röd vin..pratade och fnissade och hade riktigt trevligt.

På lördags morgon vaknade vi innan klockan ringde, 05:50. Upp och fixade iordning oss ut en sväng med vovvarna sedan åt vi en otrolig frukost, kan säga att det var alla dess läckerheter. Mätta och goa inväntade vi mina goa valpköpare, Empte och Bernad. Dom lottsade oss till Drammen där utställningen var. Träffade  Ann och Harri (också valpköpare). Alla var vi lika förväntasfulla inför bedömningen..men tji fick vi..domaren gav släta ettor till både Petit Brabancon, Griffon Belge och Griffon Bruxellois...vi visste  faktiskt inte om vi skulle gråta eller skratta.  Så vi åkte hemåt igen lite nedstämda.

Jaja..det går fler tåg..

Monika med Frasse och Ada i Tanumshede

Där hade dom "Frasses" hamburgare

Ada bäddar

Frasse packar upp

Hmm..ny fästning..eller!?

Båthamnen

Av Yvonne - 4 juni 2009 18:05

Igen..imorgon ställer min väninna Monica och jag näsan mot Norge, utställning i Drammen på lördag. Vi kommer att åka runt halv två tiden på dagen, för vi har något som lockar. Mina goa valpköpare Empte & Bernad som bor i Oslo har tänkt på oss om övernattning och så har Emptes syster hjälpt oss med hotellrum  i Sandvika, . Thon Hotel;

Tror att vi kommer att trivas..fnizzz

TUSEN TACK för att ni är så omtänksamma!!!!

En reseberättelse kommer i nästa inlägg...och pssst håll gärna tummarna för Ada

Av Yvonne - 3 juni 2009 20:48

Hedvigs små lakristroll är nu sju veckor

Padditracks Osbourne Odd Chap

Padditracks Op's I did it Again

Padditracks Ozzie the Rathunter

Padditracks O'boy Online

Av Yvonne - 1 juni 2009 17:01

Tillbaka i bloggandet efter en lång helg i Tånga Hed. Svängde in i fredags vid två-tiden på Tång Hed, en gammal militär plats. Ingrid mötte upp mig och vi startade genast förberedelser inför helgens medlemsträff och utställning. På lördagen var det en tjej som höll i lite ringträning, ungdomarna var så jätte duktiga med sina hundar!! Sedan hade vi panel debatt, väldigt intressant. Sedan var det årsmöte. När allt detta var klart var klockan redan 17:20, middagen började 18:00. Ingrid och jag var ju tvugna att åka hem till henne först och vi kände oss lite stressade så vi hoppade faktiskt över maten.

Fick samtal vid 23 och fick reda på att tältet jag hade lånat för att domaren med ringpersonal var helt trasigt...va fasen...så dom fick ta mitt utställningstält.

Upp tidigt på söndagen, allt började kl 10:00, 90 hundar, BIS-finalen gick vid 18:30...då kan jag säga att vi var helt slut.

Ada blev fyra bästa tik, Dagny placerade sig som fyra i sin klass.

Tur att jag tog semester idag....

Här är min goa valpköpare Ann med Padditracks Man in the Moon

***********************************************

Goa vänner delar allt!!!!

Av Yvonne - 10 maj 2009 18:52

Idag har jag varit på Skaraborgs nationella utställning i Larv.

Kan säga att jag är glad, stollt och himla lycklig för Vilda, hon tog BIR + CERT!!!

Dagny tog BIR + CERT!!! Jiiiiiiiihaaaeeej!!!

Om ni vill titta gärna in på min hemsida

www.padditracks.se

Av Yvonne - 3 maj 2009 19:26

har vi haft. Ihop med Studiefrämjandet har Hallands kennelklubb idag haft en hundpromenad. Vi ställde näsan mot Asige, Standbolet där Roland Axelsson väntade på oss. Vi följde honom i våra bilar ut i hans skogar, stannade vid en skogsväg och gick en härlig promenad mot en sjö där vi fikade och Roland lärde oss massor om växter, träd och mossor. Hundarna hade det lika härligt som vi mattar och hussar.

Ny rosman i båten ;o))

Tack Roland för en mycket givande och trevlig dag!!!

Av Yvonne - 2 maj 2009 17:47

Idag så har jag varit på Pudelklubbens inoff-utställning på Tjolöholm.

Tjolöholm är ett helt underbart ställe. Slottet ligger på en liten udde som går ut i Onsala fjorden..så vackert!!

Och att var där på gräsängarna framför slottet och ställa ut hund känns nästan lite kungligt.

Dogglas, Padditracks No Tittle-Tattle gjorde sin första utställning med bravur, matte Mika förde fram honom till BIR-valp.  Mika jag är så stollt!!!!

Min lilla Ulla "slogs" med sju andra i sin ras..och tog hem BIR-valp. Jäpp jag är både stollt å himla gla´

Att få träffa Ullas syskon med hussar å mattar var så roligt, så goa människor!!!! Vi släppte vovvarna på en äng så fick dom härja fritt. VILKEN DAG!!

Min vän Ulrika och hennes härliga Berner Sennen hane slutade som BIG-5

Bra jobbat å Jätte Grattis!!!!!

Padditracks No Tittle-Tattle-----Doglas

Ullas syskon ;o))

Å..du Elisabeth...det här har du gjort bra;o)